onsdag 9 oktober 2013

~Anu Tuominens konstutställning~

Några av eleverna i årskurs åtta, som har textilslöjd som tillval, så fick åka på Anu Tuominens konstutställning. Det var ju inte direkt bara konst man fick se på utställningen utan det var ju också massa otroliga handarbeten hon gjort. Ni kan se på en bild här nedanför några löv, och de är virkade förhand av sytråd. Väldigt imponerande måste jag säga! Min absoluta favorit var ju nog det där med alla grytlappar. Kan tänka mig att det tog henne säkert många timmar att få allt att passa. Alla arbeten var riktigt välplanerade och mycket "roliga". Det jag menar är att man förstod inte med detsamma vad det skulle föreställa utan det tog sin lilla tid innan man fick ögonen på vad det var. Jag tycker om idén bakom allt hon gjort. Det ska föreställa en viss sak men man får tolka det precis hur man vill. Ett plus i kanten var ju också att hon återanvänder saker och lägger ihop det till något nytt häftigt. T.ex. massa gamla suddgummin blev till ett knäckebröd, färgpennor blev ett nytt konstverk, en piltavla blev till en skål osv...

Allt jag fick se på utställningen var helt och hållet fantastiskt! Tack för att vi fick åka dit!







Måste be om ursäkt för alla dåliga bilder men de är tagna med
min mobil därav den dåliga kvalitén. Men hittar ni något coolt ni gillar?
 
Tack för att jag fick göra ett inlägg och hoppas ni fortsätter kika in här!
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar