tisdag 29 april 2014

2 zebraplagg

Vi är två tjejer på 8:an som har sytt en klänning och en jumpsuit av zebramönster.

Jumpsuit:
Först gjorde jag byxorna, och jag sydde fickor till dem och lade gummiband nere i byxbenen. När byxorna var klara så gjorde jag toppen. På toppen satte jag gummiband där uppe och band i midjan. Sen sydde jag ihop delarna. Jag är nöjd med resultatet, och den var lätt att sy! :) Mönstret är från Suuri käsityö 7/2013
Sara 8f

Klänning:
Jag sydde övredelen först. Överdelens mönster tog jag från en Suuri käsityö tidning, och underdelen hade vi inget mönster till. Jag lärde mig att sy rynkning när jag sydde klänningen. Klänningen var ganska enkel att sy, men det enda som var svårt var att sy rynktråden. Jag blev nöjd med resultatet! :)
Janina 8a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar