onsdag 20 maj 2015

Huppari

I början av nian så tänkte jag att skulle behöva en ganska basic huppari så då tänkte jag i huvudet hur jag ville den skulle se ut och skissade sedan mina ideér. Den var ganska lätt att sy, men vissa saker hade jag inte sytt förut så de var lite svårare. I mitt arbete har jag lärt mig att sy huva. Jag blev nöjd med resultatet, enda jag blev lite missnöjd är att ena fickan kom lite högre upp än andra. Om du vill sy en sån här basic huppari så rekommenderar jag att du är noggrann med fickorna. Du kan också sy din tröja i någon annan färg än grå, som tillexempel svart eller blå eller varför inte sy tillexempel en blå tröja med vita armar. Man kan också göra något coolt tryck. Tröjan har jag då sytt med symaskin och mönstret hittade jag i Suurikäsityö 11-12 2010. Jag började med att sy ihop fram och bakstycke, sedan sydde jag dit armarna, huvan och sist dragskedjan. Jag drog sedan ett snöre igenom huvan.
Ellinor 9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar