torsdag 5 april 2018

LITTLE ROSE🌹 kollektion

Jag har sytt en vår-/sommarkollektionen till mig själv. Inspirationen till kollektionen fick jag utav broderade röda rosor, och jag valde att sy kläder som jag själv trivs i. Kollektionen består av en t-skjorta, en topp/korsett, en gympapåse och ett par omsydde byxor från ZARA. 


Det här är rosen som jag har broderat på fri hand på min t-skjorta. Blev nöjd med hela t-skjortan och extra nöjd med den broderade rosen.

Historien bakom dessa byxor är att min storebror beställde efter dom åt sig själv från hemsidan ZARA, men dom var lite för små för honom så jag valde att ta över byxorna istället. Jag sydde in ett gummiband i midjan och spände till ordentligt så att dom skulle passa mig, sedan sydde jag också av byxbenen några centimeter för att få längden perfekt till mig. 

Toppen/korsetten som jag sydde blev jag väldigt nöjd med. Jag ville göra en snörning där bak för att få en fin detalj i plagget. 
Gympapåsen blev också en favorit. Det var första saken jag sydde till kollektionen och det var första rosen jag broderade. De synliga sömmarna sydde jag med röd tråd för att få en fin detalj. Blev super nöjd. Den används flitigt till gymmet.

Sarah 9h




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar