torsdag 3 maj 2018

Vår Kollektion

Jag har sytt en vår kollektion till mig själv! Jag valde kläder till kollektionen som jag själv skulle vilja använda. Många av plaggen är väldigt färgglada vilket passar bra till våren. Vissa av plaggen passar bra till skolan och vissa passar bättre till fest!


Jag förverkligade tre plagg från min kollektion. Ett av plaggen var en svart peplum tröja. Mönstret till tröjan hittade jag i Suuri Käsityö 3/2013. Tröjan har trekvartsärmar. Den var inte speciellt svår att sy och det gick snabbt att sy den.


Det andra plagget jag förverkligade var en draperad kjol. Jag hittade inget bra mönster till kjolen så jag tog och ändrade om ett klänningsmönster. Det var inte så lätt att ändra om klänningsmönstret till en kjol men resultatet blev ändå bra!


Det sista plagget jag gjorde var en off shoulder blus. Mönstret tog jag från Allt om Handarbete. Mönstret var ganska stor i storleken så jag tog en mindre storlek än vad jag brukar ha. Från början var mönstret till blusen bara trekvartsärmar men jag förlängde ärmarna. Jag blev väldigt nöjd över min blus!

Wilma 9G




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar